Köpvillkor

Allmänt

Jag som driver webbplatsen https://ettvinnandeteam.se heter Anna Suchomel. För att få handla hos mig måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser.

I nuläget är webbshoppen inställd så endast kunder i Sverige kan beställa och få en order levererad. Om du bor någon annanstans eller vill få varan levererad utanför Sveriges gränser så är du välkommen att kontakta mig. Företag och organisationer som vill beställa samt kunder med en fråga eller fundering får också gärna höra av sig. Du finner mina kontaktuppgifter längst ner på den här sidan.

Genom att slutföra en beställning godkänner du webbplatsens köpvillkor, integritetspolicy och cookiepolicy.

Beställning

Hur du gör en beställning kan du läsa om här.

När du har slutfört din beställning och betalningen har mottagits skickas en orderbekräftelse till mejladressen du har angivit. I bekräftelsen finner du ditt ordernummer, detaljer kring ditt köp samt fakturerings- och leveransadress. Om något är fel i orderbekräftelsen bör du kontakta mig omgående via mejl.

Priser och betalning

Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Jag följer Skatteverkets tabell för momssatser. Jag förbehåller mig rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det pris som gäller oavsett om priset går upp eller ner efter det.

Du betalar enkelt och snabbt med Swish. Följ instruktionerna i kassan och i din Swish-app när du ska betala. Föredrar du att göra en bankgiro-inbetalning så går det också bra. Observera dock att det tar ett par dagar innan jag ser din inbetalning.

Din order kommer att behandlas så snart betalningen har mottagits.

Frakt

Kostnaden för frakt framgår i varukorgen och kassan. Inom Sverige är fraktkostnaden 49 kronor. Du kan också välja att hämta din beställning på Länsmansgatan 9 C i Skövde eller på annan plats som vi har kommit överens om.

Leverans

Din beställning skickas som varubrev/paket med PostNord eller DHL och den totala leveranstiden är cirka 2–5 helgfria vardagar. Du kan följa leveransen i PostNord-appen eller med hjälp av DHL:s spårningsverktyg. Försändelser som levereras med PostNord och inte får plats i brevlådan kommer hängas i en påse på dörren. Försändelser som levereras med DHL levereras till ombud. Visa alltid en godkänd och giltig legitimation när du hämtar ditt paket på DHL Service Points.

Om du har valt att hämta din beställning själv så skickar du ett mejl till mig med önskemål om dag och tid.

Förseningar

Jag gör mitt bästa för att leverera så fort som möjligt. Ibland kan dock förseningar uppstå. Jag garanterar därför inte leverans till en viss dag.

Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt (gäller ej digitala nedladdningar) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar gälla dagen efter du har tagit emot din vara. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen har gått ut.

Använd Konsumentverkets ångerblankett eller skicka ett mejl till mig där det klart framgår att du ångrar ditt köp. Uppge namn och ordernummer. Notera att du behöver returnera boken i oförändrat skick för att få en fullständig återbetalning. Se också till att emballera returen så att den inte skadas i transport. Det går utmärkt att använda det emballage du fick boken i. Gör gärna paketet spårbart genom att lämna in försändelsen till ombud. Spara kvitto och sändningsnummer tills dess att returen är mottagen av mig. Notera att du själv står för frakten och att returen inte får ske mot postförskott eller till ombud.

Returadress:
Anna Suchomel
Länsmansgatan 9 C
549 54 Skövde

Återbetalning

Om du har utnyttjat din ångerrätt kommer återbetalning ske utan dröjsmål när returen har kommit fram till mig. Jag kommer återbetala med Swish till mobilnumret du använde vid ordertillfället om vi inte har kommit överens om något annat.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut en försändelse eller försändelsen går i retur på grund av felregistrerade adressuppgifter förbehåller jag mig rätten att ta ut en avgift för kostnaderna som uppstår.

Observera att ej uthämtade paket inte gäller som retur eller ångrat köp. Du behöver först hämta ut försändelsen och därefter returnera enligt beskrivningen ovan.

Reklamation

Reklamera skadad bok eller paket: När du som kund hämtar ut eller tar emot en beställning ska du omgående kontrollera att emballaget och innehållet är helt. Om försändelsen är skadad bör du reklamera det direkt till PostNord eller DHL.

Reklamera defekt bok: En defekt bok är en bok med fabrikationsfel. Med fabrikationsfel menas till exempel saknade sidor, sidor med tryckfel samt sidor som är upp och ner. Mejla mig och uppge namn och ordernummer. Beskriv själva felet så tydligt som möjligt, ange exakt vilka sidor det gäller. Bifoga gärna foto som tydligt visar felet.

Vid godkänd reklamation har du rätt att
1. kostnadsfritt erhålla en ny felfri bok; eller
2. behålla boken och få ett överenskommet prisavdrag; eller
3. häva köpet.

Du ska reklamera köpet inom skälig tid från det felet upptäcktes (normalt sett inom två månader) – dock senast inom tre år från leveransdatum. Observera att reklamationsrätten endast omfattar ursprungliga fel och inte fel orsakade av normalt slitage.

Tvist

Vid en eventuell tvist kommer jag följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer här.

Kontakta mig

Du är välkommen att kontakta mig om du har några frågor eller funderingar.

Anna Suchomel
Länsmansgatan 9 C
549 54 Skövde
anna@ettvinnandeteam.se
070-319 54 26

Mitt organisationsnummer är: 740213-5987